Dziś jest środa, 29 czerwca 2016. Imieniny Pawła, Piotra, Salomei.



LOGOWANIE
  login:     hasło:                     Nie pamiętam hasła!     Nie masz konta? Zarejestruj się

Artykuły

"Tolerancja" w małych miastach

2012-04-24 / Damian Rosenberg
Komentarze: 44

Od kilku lat bycie gejem przestało być tematem tabu w prężnie rozwijających się metropoliach. Społeczności wielkich miast zdążyły przekonać się już do faktu, że gej czy lesbijka to ludzie tacy sami jak oni, o różnych pogladach politycznych, wyznający podobne wartości i niczym nie różniący się od reszty. Problem pojawia się jednak tuż poza granicami metropolii. Jak wygląda życie mniejszości seksualnych w małych miastach?

 

Osoby o innej niż heteroseksualna orientacji mieszkające w małych miastach nie różnią się niczym od osób heteroseksualnych. Jest to kwestia dla nas samych zrozumiała. Umiemy kochać tak samo, ubieramy się podobnie a nasz tryb życia nie różni się niczym od egzystencji „heteryków”. W czym jest w takim razie problem? Otóż w jednym. W mentalności społecznej małych miast. Z wielu dziedzin nauk humanistycznych wywnioskować możemy, że małe miasto to jedna wielka rodzina, której poglądy na świat wyniesione są przede wszystkim z kazań wyryczanych w kościołach przez duchownych. Wiemy z autopsji, że wielu księży czy też duchownych na zewnątrz zachowuje pozory swojej świętości, jednak wystarczy przeanalizować ich życie aby przekonać się jak bardzo pozory te sa mylące.

W trakcie studiów znałem jednego księdza, który nie miał nic wspólnego z katolicką duchowością, a sutannę traktował jako zarabianie na życie i to niekiedy ciężkich pieniędzy. Swoją orientację ukrywał pod nią bardzo dobrze. Bez czerni pokazywał się na świeckich przyjęciach, palił trawkę, pił, uczestniczył czynnie w życiu seksualnym i wyznawał szereg zasad nie związanych z naukami kościoła. Gdy zobaczyłem go odprawiającego mszę, na której potępiał homoseksualizm, więcej do kościoła nie poszedłem. To tylko przykład jeden z wielu, jednak zastanawiające jest, dlaczego tak się dzieje. W małym mieście, powiedzmy że powiatowym, rzesze wiernych przepełniają kościoły od rana do południa. Duchowość każdego młodego, czy tez dorosłego geja to sprawa najwyższej wagi. Mając nie spaczony zgniłym światem umysł, kieruje oczy swojego sumienia w stronę nauk kościoła. Wierzy takiemu księdzu, że orientacja homoseksualna jest grzechem ponad grzechy a miłość cielesna faceta z facetem to niedopuszczalne zachowania skutkujące znalezieniem się w piekle po śmierci.

Na dłuższą metę można dla przysłowiowej „ściemy” poderwać sobie dziewczynę, pokazywać się z nią dla picu, a gdy najdzie chęć na „bzykanko” umówić się z kimś na czacie i pobzykać niezobowiązująco. Znam kilka przykładów z własnych obserwacji wielu moich znajomych, których zachowań tego typu nie pojmuję. Jak dla mnie, zachowanie takie, to oszukiwanie samego siebie i nie prowadzi to do niczego dobrego. Wielu się o tym przekonało. Wielu z takich chłopaków założyło rodziny, a po kilkunastu latach okazało się, że albo powariowali, albo pozostawili swoje rodziny, by żyć w sposób zgodny z ich naturą.

 

Jest pewna część osób homoseksualnych, które racjonalnie podchodzą do życia, ale znikomy procent postanawia prowadzić życie w małych miastach. Potrzebują do tego silnej psychiki i żelaznych nerwów. Rodzina, w wielu wypadkach konserwatywna, nigdy nie zaakceptowałaby ich, więc muszą stwarzać pozory. Ci, którzy radzą sobie z rodziną, narażeni są na nieprzychylne nastawienie osób z najbliższego otoczenia, tak jak przyjaciół, kolegów czy współpracowników. Każdy ma bowiem chwile słabości i chęć porozmawiania z kimś zaufanym o sobie. Ten ślepy zaułek skutkuje przemieszczaniem się informacji pocztą pantoflową z szybkością światła. A potem co? Strach, lęk i oszczerstwa, wytykanie palcem i szereg innych upokorzeń z zewnatrz. Mało kto ma na tyle silną osobowość, by się temu przeciwstawić.

Poznałem kiedyś pewnego chłopaka z bardzo konserwatywnej rodziny, który dusił się sam ze sobą, dopóki nie otworzyło mu się oczu takimi argumentami, że życie jest tylko jedno i że handra, albo ciągła depresja doprowadzą go w końcu do autodestrukcji. Całe życie żył ze świadomością, że żyje w grzechu i zostanie potępiony na wieki. Z wielkim trudem przyszło mi oduczyć go zasad panujących w jego domu. Musiałem uczyć go od nowa prawdziwego spojrzenia na świat. Nikt nie wie o tym, że jest gejem. Jest na tyle zryty przez otaczający go świat, że informacja ta spowodowałaby u niego wykopanie sobie grobu. Nie jestem psychologiem, ale wiem co to znaczy zaakceptować samego siebie i być dymnym z tego kim się jest.

Poziom tolerancji w miasteczkach sięga niewielkiego procentu ludzi. Większość uważa, że bycie gejem wiąże się ze zboczeniem, interesowaniem się każdym heterykiem, którego się spotka, z bytem pozbawionym wartości, miłóści i sumienia. Ciężko przychodzi mi często tłumaczyć i prostować głęboko zakorzenione wartości wyniesione z kościoła – że to nie jest tak jak być powinno. Taki ksiądz jegomość, o którym wspomniałem minął się z powołaniem i wypacza naturalną kolej rzeczy u ludzi, którzy zamiast kochać szczerze, „piepszą się po kątach i żyją w grzechu śmiertelnym”. Dlaczego księża nie uczą tolerancji? Zacznijmy od terminu „tolerancja”, który jak domniemam – zna każdy. Czy jest on dobrym określeniem odnoszącym się do współżycia większości z mniejszościami? Nad tym trzeba się zastanowić w nieco innym kontekście.

Bedąc Polakami mamy wiele zalet jak i wiele wad jako społeczeństwo. Wad jest jednak znacznie więcej. Jesteśmy zazdrośni, zawistni, opluwamy się nawzajem i udajemy że wszystko jest w porządku. Z czego to wynika? Z kultury narodowej. Jaki naród – taki człowiek. Na codzień mówi się o tolerancji jak o czymś, co ma być łaską od większości społeczeństwa okazaną mniejszości. Dlaczego mamy prosić się o tolerancję, skoro jesteśmy normalni? Jesteśmy takimi samymi ludźmi jak hetero! Nietolerancyjni są jednak zarówno hetero jak i homoseksualiści. Nie ma u nas w narodzie czegoś takiego jak solidarność poszczególnych grup.

Szczególnie niezauważalna jest „solidarność” gejów. Zamiast trzymać się razem, to jeden ucieka od drugiego bo przede wszystkim boi się ujawnić. Zauważyłem, że gej w stosunku do geja jest bardziej nietolerancyjny niż osoba heteroseksualna. Nie chcę rozwodzić się na ten temat, jednak muszę nadmienić, że sam krytykuję swoich. Może ten problem twyjaśnić w ten sposób: Skoro jesteś facetem, zachowuj się jak facet. Bardzo dużo męskich gejów nie toleruje zniewieściałych chłopaków, którzy przeginają się i mają w sobie więcej kobiety niż sama kobieta. Rzeczywiście jest to trochę żenujące. To po prostu razi. To w stosunku do tego typu zachowań nietoleranyjni są wszyscy. Nie dziwię się, że heterycka część społeczeństwa po prostu z tego szydzi.

Heterycy mają pewien system wartośći, który zamyka się w określonych ramach. Zauważyłem również, że ten system wartości jest systemem o penych przejawach tolerancji. – Nie mam nic do nich, ale nie chcę wiedzieć kto i co, bo nie interesuje mnie co robi pod kołdrą... – mówi jeden z chłopaków w jednym z małych miast w Polsce. W porządku. Nie chcesz wiedzieć, nie musisz, ale ja też mam potrzebę pójśc do parku z chłopakiem za rękę i tak jak ty manifestujesz swoją orientację wylizując szminkę swojej panienki na oczach wszystkich dookoła, tak i ja chciałbym pocałować się z nim w romantycznej scenerii kwitnących drzew lub spadających jesienią liści. Mam nadzieję, że już zauważacie sens tego, co piszę w tym artykule.

Analogiczną sytuację sprawdziłem na własnym przykładzie, całując się na randce ze swoim chłopakiem w Parku Saskim w Warszawie. Nikt nie zwrócił na nas uwagi. Szła banda dresów, ale nie interesowało ich to. W metropoliach nikt nie interesuje się życiem drugiego człowieka bo każdy ma swoje. Fałsz, śmiech i zazdrość widać w prowincjonalnych miasteczkach na każdym kroku. Tutaj przecież zdecydowana większość uczy się życia z seriali, albo przedkłada zakłamane kościelne nauki nad swoje życie prywatne. - Kowalska kupiła sobie samochód! Skąd ta k...a miała na to pieniądze? Ukradła, albo bogatego sobie pewnie znalazła, bo się prowadza z 20 lat młodszym od siebie – usłyszałem wracając przed południem w niedziele do domu po imprezie. Panie wracały z kościoła.

Czym to jest spowodowane? Nudą, brakiem zajęcia, brakiem hobby, brakiem wiedzy, brakiem pieniędzy i czasem, który zatrzymał się w małych miasteczkach niemal pół wieku temu. Nic dziwnego, skoro życie towarzyskie małych miast zaczyna się i kończy w albo w kościele, albo w obrębie sklepu z alkocholem, albo w barach, gdzie chla się do upadłego. Ludzie również siedzą w domach i gapią się godzinami w telewizor. Oglądają seriale, w których życie jest kolorowe. Dam głowę, że przez te głupie seriale ludzie patrzą na życie innych sądząc, że ci - inni żyją jak w tym filmie. Ogólne przesłanie seriali polega na ukazaniu społeczeństwu ludzkich problemów i sugeruje wiele ich rozwiązań. Nie spełniają one jednak tej roli, powodując że oglądający je ludzie żyją nie swoim życiem a życiem innych. Zwracanie oczu ku księżom pokroju tego, którego przykład podałem wyżej, to wyraz świętości wiernych, którzy modlą się i uważają się za „świętych”. „Po kościele pewien procent mężczyzn jedzie na dziwki a kobieta romansuje z innym będąc mężatką”! O czym my więc mówimy w przypadku pojęcia moralności? Znam wielu księży z powołania i wiem, że oni nie namawiają do nienawiści i nie zasłaniają się świętością. Ślubowali, więc dochowują wierności. Ale takich ze świecą szukać.

Wspomniałem o tym, bo nie wszyscy księża są źli. Wspomnieliśmy już o zacofaniu i zakłamaniu. O czym jeszcze warto wspomnieć? Przejdźmy do braku wyobraźni. Heteryk obserwując zachowania geja nie może z niego wziąć przykładu? Tu trzeba powiedzieć wprost! „Zazdroszczę mu, więc obsmaruję mu dupę najlepiej jak się da!” Tak się to kręci moi drodzy! Sąsiad gej kupił sobie nowe bi-em-dabliu z kontrolą trakcji, silnikiem 2.0 l i różnymi bajerami. „Skąd tego „pedała” stać na to?”- słyszy się przypadkową rozmowę. – „Ja mam dzieci, rodzinę na utrzymaniu i jeżdże dwudziestoletnim gratem!” Jak to wyjaśnić? Hmm... Umie się oszczędzać, ma się w głowie, dobrze się pracuje, to się zarabia i auta kupuje! Umiejętność radzenia sobie w życiu to ważna zasada i jedna z głównych zalet bycia gejem. Może to własnie życie w kłamstwie uczy jak radzić sobie w życiu? Nie mam do końca wyrobionego zdania na ten temat!

Osobiście nienawidzę narzekających heteryków, którzy ubolewają że mają rodzinę i są nieszczęśliwi! Ile dałby gej mogąc „machnąć” dzieciaka swojej domniemanej żonie? Ile dałby za możliwość bycia heterykiem? Ile dałaby niejedna para homoseksualna za możliwość wychowywania dziecka? Bardzo wiele, choć osobiście nie popieram tego ostatniego uważając, że dziecko powinno mieć matkę – kobietę i ojca – mężczyznę!

W dużym mieście pewnych chamskich zachowań się nie obserwuje, jednak w małych miastach można dostać z ich powodu przysłowiowego pierdolca. Ale czemu się można nie dziwić, skoro największą rozrywką w małych miastach są pokazy straży pożarnej, wesołe miasteczka rodem z komuny, cyrk i festyny, gdzie znaczna część powiatu chla do upadłego i chwali się zakupem nowego traktora.

Abstrachując i reasumując – To jak jesteśmy postrzegani w małych miastach zależy od nas samych. Na pewno o wiele trudniej żyć nam na prowincji niż w większych, anonimowych aglomeracjach. Nie traćmy zdrowego rozsądku i jednocześnie walczmy o swój byt. Inni tylko czekają aż okażemy słabość by mogli wbić nam nóż w plecy. Tak to mniej więcej wygląda.

Aby w dowolnym miejscu przeczytać naszego najnowszego newsa na wyświetlaczu swojego telefonu komórkowego, wyślij SMS o treści GNEWS na numer 71955 (koszt 1,22zł z VAT)

Chcesz być na bieżąco? Zaprenumeruj otrzymywanie nowych newsów przez SMS wysyłając na numer 79955 73955 SMS o treści GNEWS. Promocyjny abonament w cenie tylko 10,98 zł 3,66 zł (z VAT) obejmuje aż 30 kolejnych wiadomości (SMS'y wysyłane są w godz. 8-22).
KOMENTARZE (44)
1 2 3 »»
  arczi - 2014-11-22 02:50:25
pitrek77 gmail com pisac chetnie dzisiaj w poznaniu
  majestatic - 2014-03-14 12:33:40
"....)Bardzo dużo męskich gejów nie toleruje zniewieściałych chłopaków(...)" Sam tez napisałeś że tez się z nich wyśmiewasz, a co jeżeli oni się z tym dobrze czują to źle? Sam jestem zniewieściały i bardzo dobrze się z tym czuję i to źle ze tak jest? To jest to samo porównanie co napisałeś że chcesz tez wyjść z chłopakiem i manifestować waszą miłość tak jak to robi heteryk wylizując szminkę z ust dziewczyny tak samo jak ja chciałbym wyjść zniewieściały i dobrze się czuć oraz nie być wyszydzany przez innych, nie lubię być jak to napisałeś męskim gejem źle się czułbym z tym i prędzej czy później wiem że bym ześwirował. Sorry ale twoje słowa trochę mnie zabolały.
  Hommi - 2014-02-23 23:07:22
Niestety, to prawda, że homoseksualiści też potrafią być nietolerancyjni, a nawet, że potrafią być homofobami. Widać to po komentarzach ludzi, którzy piszą, że nie trzeba się ujawniać, nie trzeba pokazywać się z chłopakiem na ulicy, należy się zamknąć w czterech ścianach ze swoim chłopakiem i siedzieć cicho by nikt się nie dowiedział. Pewien znajomy gej mnie nawet przekonywał że sytuacja jaka teraz jest w Rosji nie ma wpływu na normalnych gejów, bo normalni geje (i lesbijki) są niezauważalni i nie mają dzieci (to drugie było odnośnie proponowanego rosyjskiego prawa by osobom homoseksualnym odbierać dzieci).

A moim zdaniem prawda jest nieco inna: Świat jest heteroseksualny i świata nie zmienimy, ale to nie znaczy, że nie mamy prawa ułożyć sobie życia na tym świecie, tak, by z tego życia być zadowolonym i by z niego korzystać tak jak korzystają z niego heterycy. Mamy prawo do tego by iść z partnerem za rękę w parku, żeby leżeć z nim na kocu na plaży, mieszkać razem, powiedzieć kocham cię w miejscu publicznym i nie bać się, że ktoś usłyszy. Mamy takie prawo i kropka, i trzeba o to walczyć i z tego korzstać, żeby inni ludzie się do tego przyzwyczaili i to zaakceptowali. Zaakceptowali, a nie tylko tolerowali.
I nie prawda, że większość rządzi, a my musimy się podporządkować. Jest nas więcej niż rudych, a przecież nikt nie odmawia ludziom o rudych włosach takich czy innach praw. Ot taka ich uroda, jednym się podoba innym nie I tak samo jest z nami, z leworęcznymi (którzy też nie byli kiedyś akceptowani) i z wieloma innymi mniejszościami.
Świat idzie do przodu w kierunku coraz większej tolerancji dla różnorodności. Dawniej próbowano wszystkich zrównać, jak ktoś odstawał to był zły (dziadek mi często opowiada, że on musiał pić w pracy, bo jak ktoś nie pił to był kapuś. A ja jestem lubiany i szanowany za to, że nie piję ). Ale różnorodność jest czymś bardzo pozytywnym, ciekawym i niesamowitym.
Ujawniając się, mówiąc o sobie, organizując parady równości, śpiewając piosenki czy tworząc seriale i filmy o nas pomożemy światu iść do przodu, w kierunku akceptacji różnorodności. Oraz pomożemy innym nieheteroseksualistom, czy też ogólnie innym mniejszościom zaakceptować siebie i otworzyć się na świat .

To tylko takie moje luźne przemyślenia na temat tego artykułu i komentarzy pod nim.
Nie bójcie się siebie i myślcie pozytywnie, a będzie dobrze
  Sylwek - 2014-02-12 15:24:48
Witajcie

Nie bardzo rozumiem po co mam chodzić i opowiadać że jestem gejem - tzw. Przyznanie się.

To jest moja sprawa co robię w łóżku i nie powinno obchodzić nikogo jak wygląda moje życie erotyczne.
Tak samo jak mnie nie obchodzi czy mój sąsiad z żoną bawią się w krępowanie lub czy pani Halinka z kiosku lubi zabawki erotyczne itp. Róbmy swoje, pracujmy, spotykajmy się ze znajomymi, kochajmy i bądźmy szczęśliwi a takie szukanie problemów na siłę zostawmy na boku. Nie mieszkam w jakimś wielkim mieście ale zachowuje się normalnie jak na faceta-geja przystało. Oczywiście jak trafi na przegiętasa to trudno się dziwić aby ludzie przechodzili obojętne ale to jest tylko i wyłącznie wybór tego co lubi się przeginać. Zresztą ja nie bardzo rozumiem tego przeginania się. Jestem gejem i mnie pociąga facet jako facet - barczysty, dobrze zbudowany itp. Jakby mnie podniecała kobieta to byłbym z kobietą. Sorki ale jestem prostym człowiekiem i nie wszystko muszę rozumieć.
  JeanGenet - 2014-02-18 01:40:48
No tak, tylko ze dlaczego dla ciebie bycie gejem to tylko zycie erotyczne? A gdzie uczucia?

A co bedzie gdy spotkasz swego partnera, z ktorym chcialbys zyc przez reszte twego zycia? By moc z nim zyc bedziesz musial sie "rzyznac do bycia gejem". Bedziesz musial sie opowiedziec do wiernosci wobec niego, co jednoczesnie bedzie sie wiazalo z pewnego rodzaju outingiem wobec twoich bliskich znajomych.

Oczywiscie, mozesz powiedziec, ze nie musisz czegos takiego robic, nie musisz krzyczec wszem i wobec o waszej milosci. Ale, tak w duszy, sam do siebie, pewnie przyznasz, ze nie "rzyznajac sie" uczynisz krzywde swojemu partnerowi, ktoremu bedzie przykro, ze ty nie chcesz sie zdeklarowac do milosci do niego...
  Sylwek - 2014-03-09 13:00:16
Witaj

Ja nie stawiam znaku równości między gej a sex. Jeśli w mojej wypowiedzi padło słowo "kochajmy" to w znaczeniu uczuciowym. Gdybym chciał napisać coś o sexie to napisałbym sex Tyle w tym temacie.

Co do reszty Twoich argumentów. Ja to wszystko już przerabiałem i nie wyszło mi to na dobre. Straciłem przyjaciół, straciłem stanowisko i ogólnie spowodowałem do siebie niechęć. Od ponad dwóch lat jestem w związku. Ktoś napisze "a co to jest dwa lata" a jednak dla mnie to już coś. Razem z moim facetem bardzo się kochamy. Szczerze, to nie umiem już funkcjonować bez niego. Uwielbiam jak coś opowiada, uwielbiam jego pomysły...jest najlepszym facetem jakiego miałem. Obaj postanowiliśmy że nie będziemy piać dookoła kim jesteśmy i co dla siebie znaczymy. Ważne abyśmy względem siebie to wiedzieli i co ważniejsze - czuli. Reszta pewnie się domyśla ale nikt się jeszcze nas nie zapytał co jest grane.
  kuba1979 - 2013-12-14 11:56:58
Życie geja w małym mieście naprawdę nie jest łatwe. Sam jestem tego przykładem. Uległem presji , ożeniłem się. Jakiś czas walczyłem ze sobą. W końcu nie wytrzyma lem. Zacząłem spotykać się z mężczyznami. Powiedziałem o tym żonie. Nie jest z tego zadowolona , ale... niespodziewanie przyjeła to do wiadomości. Jest to oszukiwanie samego siebie i świata zaraz pojawi się tu fala krytyki mnie , ale...zapraszam do nie dużego miasta. Znam tu 3 innych gejów, którzy postąpili tak samo jak ja. My tu żyjemy mamy swoje zajęcia znajomych rodziny
  Ahmed - 2013-11-29 00:26:30
Chciałbym wystąpić w obronie kościoła. Instytucja ta kształtuje Polaków, niezależnie od preferencji seksualnych, ma pozytywny koszyk wpływów na dorastających Polaków, uczy pojęcia dobrego i złego, pomocy, miłości i patriotyzmu. Wydaje mi się że Autor przesadził z pisaniem o kościele takim językiem. Nie wiem skąd pochodzi piszący ale ta Twoja miejscowość to jakieś kresy. Jestem z małej miejscowości i nie uważam tak iż ludzie (przynajmniej na Podhalu) siedzą na tyłkach i gapią się w TV. Wiele mi znanych osób ma inne zajęcia, angażując się w różnego typu akcje, zajęcia itp. nie wkładaj wszystkich w jeden mieszek bo to nie jest fair w stosunku do reszty, czasem w "metropoliach" są większe patologie, obejrzyj się wokół siebie! Zgadzam się z artykułem, że na prowincji gorzej jest z byciem lesbijką lub gejem.
A jeśli chodzi o samych zainteresowanych to osoby preferujące tę samą płeć, w większości szły by od razu na rzeź do łóżka. A drugą cechą tego społeczeństwa jest to, że sami się nie szanujemy i obgadujemy tego i tamtego.
Chciałbym również ustosunkować się wychowywania dzieci przez pary homo. Takich dzieci jest w Polsce ponad 50 tysięcy sztuk i ta liczba ciągle rośnie. Polecam artykuł w "Replika" z października gdzie było opisane rodzicielstwo z wyboru.

Na sam koniec, jeśli będziemy tylko gadać to nic się nie zmieni, róbmy to co trzeba i działajmy tak abyśmy nie byli spostrzegani przez większość jako coś wypaczonego, a sami miejmy do siebie szacunek nie robiąc z siebie ofiary jak większość przegiętasów. Miłej nocki Pozdrawiam z Krakowa!
  Sylwek - 2014-02-12 15:44:09
Witaj

Stanę w obronie kresów

Autor mieszka 90 km od Krakowa
  JeanGenet - 2014-02-18 01:25:54
Przepraszam Kolege, ja rozumiem, ze koledze imponuje Kosciol jako instytucja ale niestety, kolega sie myli co do roli Kosciola. Kosciol w Polsce to nie to samo co Kosciol na Zachodzie. Tam Kosciol wychodzi na przeciw potrzebom wiernych, ksieza wdaja sie w dyskurs z parafianami, staraja sie im pomagac nie oceniajac ich z gory. W Polsce zas Kosciol jest i chyba zawsze bedzie ostoja zascianka i zacofania.Prosze sobie postudiowac jakie sa opinei o polskich ksiezach pracujacych na Zachodzie. Ci Polacy wzbudzaja niechec swoja nieumiejetnoscia zrozumienia problemow spolecznosci , ktorej duszpasterzami zostali wyznaczeni.

Kosciol katolicki byl w Polsce potrzebny w okresie walki z komunizmem. Papiez Wojtyla w pewnym sensie przyczynil sie do tego ze demokratyzacja odbyla sie bez rozlewu krwi. Jednak obecnie wplywy Kosciola nalezy ograniczac.

W jaki to sposob Kosciol ma uczyc Polakow patriotyzmu? Moze przez organizowanie burd w swieto niepodleglosci 11 listopada, skladanie kwiatow pod pomnikiem antysemity Romana Dmowskiego?Moze przez sklanianie mlodocianych do tego by z zaslonietymi twarzami i pochodniami w reku maszerowali przez stolice i w koncu podpalali wlasnosc na terenie ambasady obcego Panstwa, czytaj Rosji? To jest patriotyzm, ktorego uczy Kosciol?

Ja uwazam, ze Kosciol w Polsce musi sie wiele nauczyc. Jest wielu gejow w szeregach Kosciola, gejow, ktorzy jako ludzie wrazliwi, poswiecili swe zycie by pomagac blizniemu. Tacy ludzie to wrazliwi, i bardzo dobrzy kaplani. Kosciol musi predzej czy pozniej tych ludzi zaakaceptowac bo inaczej oni zaloza swe alternatywne koscioly, cos co na Zachodzie dzieje sie juz od dziesiecioleci.
  Sylwek - 2014-03-09 12:54:18
Witaj Kolego

Gdzie napisałem że imponuje mi kościół?

Napisałem że autor artykułu mieszka 90 km od Krakowa a sprowokował mnie tekst Ahmenda i tu cytat "Nie wiem skąd pochodzi piszący ale ta Twoja miejscowość to jakieś kresy. "

Do reszty wypowiedzi nie będę się odnosił bo nie dotyczy tematu
  antypapiez - 2014-02-24 00:35:06
Juz dawno nie widziałem tak idiotycznej wypowiedzi w obronie koscioła.Geju ze swiętego krakowa-czemu tej waszej stolicy polactwa Hitler nie zrównał z ziemią zamiast warszawy?Jak mozna takie brednie o kosciele wypisywac w kontekscie coraz to nowszych afer z udziałem tej legalnej mafii-przede wszystkim afer pedofilskich.Kosciól uczy dobra?w jaki sposób?chroniąc pedofili i atakując homosekskualistów oficjalnie kiedy to 90% kleru to kryptogeje?
Idz lepiej na msze do kosciółka a nie zaglądaj na takie strony jak ta i nie wypisuj takich debilizmów bo sie człowiekowi słabo robi jak sie to czyta.Mieszkałem w krakowie 5 lat i wiem jak obłudni,zakłamani i prowincjonalni są tamtejsi ludzie więc z drugiej strony nie dziwi mnie taki wpis.
  meczu2 - 2013-11-11 15:22:45
po co w ogóle o tym mówić że jest się gejem?
kompletnie nie rozumiem tego,bo co,będę wtedy bardziej elitarny,czy co?
a te idjotyczne parady,w imię czego to jest.jakoś nik się nie zastanawiał nad tym że ktoś na tym poteżną kasę robi.
ciekawe jak byście zaregowali jak jakiś heteryk w pracy by mówił o swojej seksualności? nadzwyczajniej na świecie każdy by pomyślał: EROTOMAN.
ŻYCZĘ normalności w naszej innośći a nie nażucania swoich poglądów innym.musimy się z tym pogodzićżę jesteśmy w mniejszości i tak pozostanie do końca świata.a nigdzie mniejszośc nie rządzi większośćią,co niestety u wojujących gejów jest to nie zrozumiałe.
  JeanGenet - 2014-02-18 00:18:08
To nie jest calkiem tak jak mowisz. Gdy postudiujesz historie parad rownosci zobaczysz, ze zostaly one zapoczatkowane w latach siedemdziesiatych w USA. Policja przesladowala srodowiska gejowskie wiec geje sie zorganizowali by walczyc o swoje prawa -- po prostu o to by wogole moc normalnie egystowac, by ich policja bez powodu nie nagabywala. W Polsce moze i nie ma "rzesladowan" ale bardzo latwo moze do nich dojsc biorac pod uwage stopien klerykalizacji kraju. Niestety , to wlasnie religia moze podsycac nienawisc do wszelkich mniejszosci, Zydow, komunistow, masonow, gejow, itp. Wystarczy sie przyjrzec co sie dzieje w krajach islamskich takich jak Iran albo niektorych krajach afrykanskich jak Uganda gdzie za bycie gejem mozna nawet i stracic zycie albo w najlepszym wypadku skonczyc w wiezieniu do konca zycia. Te wlasnie kraje rzadzone sa przez klerykow. W Polsce, niestety, mimo demokracji klerykalizacja kraju stale sie poglebia, czego dowodem jest i Twoja wypowiedz, wypowiedz w ktorej powtarzasz argumenty kleru.

A pozatym to rzeczywiscie jest tak ze geje w Polsce sa zastraszeni. Ze wszystkich polskich gejow jakich znalem w zyciu, nikt nie mial odwagi powiedziec rodzinie o sobie. Nikt nie mial odwagi przyprowadzic swego chlopaka do rodziny na niedzielny obiad. Przyczyna tego smutnego faktu jest wlasnie Kosciol, ktory jest zrodlem zacofania. Dlatego wlasnie Parady Gejowskie sa w Polsce potrzebne, by zmienic mentalnosc ludzi zindoktrynowanych przez Kosciol. Chodzi o to by pokazac, ze doktryny Kosciola sa calkowicie oderwane od rzeczywistosci i ze geje, ktorzy sa przez Kosciol przedstawiani jako zboczency, sa calkiem milyi i wrazliwymi ludzmi, ktorzy normalni tylko domagaja sie swych praw. O to chodzi w Paradach Rownosci.
  antypapiez - 2014-02-24 00:53:09
kolego piłes cos?wypisujesz takie brednie ze az oczy bolą.Widac doskonale ze jestes zindoktrynowany przez katolicką sekte.Chciałbym cie takze poinformowac ze codziennie spotykam dziesiątki a nawet setki ludzi OBNOSZĄCYCH SIE NACHALNIE A NAWET WULGARNIE ZE SWOJĄ HETEROSEKSUALNOSCIĄ,wiesz kolego?są to min:kolega z pracy ktory non stop opowiada o "rzelecianych" dziewczynach,moj szef ktory obcałowywuje swoją zone przy całym biurze czy tez dziewczyna ktora w parku siedzi okrakiem na chłopaku w skąpym odzieniu.Rozumiesz to kolezko czy nie?i tak sobie mysle ze skoro oni sie OBNOSZĄ ZE SWOJĄ HETEROSEKSUALNĄ orientacją to mi tez wolno,kape wu?czy trzeba jasniej?i dziwic sie pozniej ze geje zyją jak Zydzi za okupacji niemieckiej skoro wsród samych zainteresowanych jest taka CIEMNOTA,no ale to wszystko efekt prania mozgu przez sekte katolicką od przedszkola.Podziękuj rodzicom.
Ilość komentarzy: 44
1 2 3 »»
Dodaj nowy komentarz
Twoje imię:

E-mail:

Treść:

Pogrubienie tekstu Kursywa Podkreślenie
Grafika:
Wpisz w okienko wygenerowaną liczbę:



Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy umieszczanych przez zarejestrowanych użytkowników oraz zastrzega sobie prawo do usunięcia komentarzy sprzecznych z ideą portalu, działających na jego szkodę, niezgodnych z prawem oraz wulgarnych.

Nadużywanie swobody wypowiedzi oferowanej zarejestrowanym użytkownikom może doprowadzić do nałożenia na konto bana na komentarze lub jego usunięcia.


W przypadku problemów z działaniem formularza, upewnij się czy w Twojej przeglądarce włączony jest JavaScript. Wszelkie błędy w działaniu należy, wraz z opisem oraz nazwą i wersją przeglądarki, zgłaszać webmasterowi.
Free porn Movies, HD porn tube gratis porno And German porn movies HD videos. Best deuporno Videos and High Quailty Porn porn videos All Locations Supported. And German sex videos porn Fuck movies sex porn, You porn videos porn videos, Sex Videos free porn videos, i like porn videos porn Und Beste porno filme feuchte sex , germany videos frei sex , neu german porns neu pornos
RSS     RSS Top 10 OKmarket Zarabiaj z nami... Reklama Kontakt
Dzisiaj urodziny ma:
» gdamlodystar » kris_25 » krzysiu » paul1wp » swake » tajemniczyboyek83 » Tygrrysek

            Gej randki                                    

© 1997-2009 · Portal gejowo.pl · Twój portal Gej & Les