Dziś jest niedziela, 24 września 2017. Imieniny Dory, Gerarda, Maryny.



LOGOWANIE
  login:     hasło:                     Nie pamiętam hasła!     Nie masz konta? Zarejestruj się

Artykuły

Druga strona tęczy

2009-12-06 / "Replika"
Komentarze: 38

 

Wywiad z Robertem Piotrem Łukasikiem, prezesem Zjednoczenia na Rzecz Żyjących z HIV/AIDS „Pozytywni w Tęczy”



Pozytywni w tęczy – nazwa nieprzypadkowa. Koncentrujecie się na HIV plusowym środowisku LGBT?

Przede wszystkim na MSM, czyli mężczyznach uprawiających seks z mężczyznami: gejach, biseksualistach czy mężczyznach heteroseksualnych z jakichś względów podejmujących aktywność seksualną z innymi mężczyznami. Obecnie obserwujemy dynamiczny przyrost nowych zakażeń w grupie młodych gejów, szczególnie w Warszawie. Bardzo nas to niepokoi. Chcemy się tym zająć.

Panuje przekonanie, że lesbijki są wolne od ryzyka zakażenia wirusem. Prawdziwe?

Oczywiście nie. Wszędzie tam, gdzie mamy do czynienia z potencjalnie zakaźnymi płynami ustrojowymi, istnieje ryzyko, a tak jest również w przypadku seksu lesbijskiego. Zdarzają się lesbijki HIV plus, ale ja osobiście nie znam takiej osoby.


Robert Łukasik (zdjęcie autorstwa Dagmary Molgi)



1 grudnia obchodzimy Światowy Dzień Walki z HIV/AIDS. Wirus został odkryty 28 lat temu. Jak wygląda życie osoby zakażonej dzisiaj?

Dużo słyszy się o tym, że z HIV można żyć bardzo długo, że leki antyretrowirusowe dają duży komfort życia i że można je brać przez 20 – 30 lat, że są za darmo i że właściwe HIV nic nie zmienia w życiu. To nie jest prawda, HIV zmienia bardzo dużo. Leki mają mnóstwo skutków ubocznych: codzienne biegunki, nudności, zaburzenia gospodarki lipidowej, zmiana wyglądu poprzez lipodystrofię czyli nierównomierne rozmieszczenie tkanki tłuszczowej, zaburzenia obwodowego układu nerwowego (neuropatia obwodowa), zaburzenia czucia nerwów, inaczej czujemy zimno – ciepło, ból itd. Również problemy z niewydolnością wątroby, trzustki i problemy neuropoznawcze czyli z koncentracją, uczeniem się. Po wielu latach stosowania leków napisanie nawet najprostszego tekstu może stanowić trudność. Osoby żyjące z HIV z powodu stanu swojego zdrowia mają również trudności z pozyskaniem i utrzymaniem miejsca pracy. Nie ujawniają się oczywiście przed pracodawcą, bo za tym idzie zbyt wielka stygmatyzacja, silnie odczuwają mikronierówności. Nie mogą konkurować z osobą w pełni zdrową pod względem wydajności pracy. Trzeba się na przykład raz w miesiącu zwolnić z pracy, żeby pojechać do lekarza po leki. Osobom żyjącym z HIV również szalenie trudno znaleźć partnera. Bo wyobraź sobie, że idziesz z kimś na randkę, rozmawiacie o życiu, wszystko układa się fantastycznie, ale w końcu przychodzi moment, w którym trzeba się ujawnić. Ale oczywiście znam wiele par mieszanych, gdzie jedna osoba jest plusowa i te pary mają się świetnie. Żyją ze sobą od lat i nie dochodzi do zakażenia. Ryzyko można zminimalizować.

No właśnie. Oswoiliśmy już trochę wirusa, wiemy, jak się przed nim zabezpieczać. Skąd więc ten nagły wzrost zakażeń wśród młodych gejów?

Trudno to wytłumaczyć. Zastanawiamy się w Stowarzyszeniu, jakie działania podjąć. Bo te osoby wiedzą, jakie są drogi zakażania i jak im przeciwdziałać, natomiast z jakichś powodów ta wiedza nie przekłada się na bezpieczniejsze zachowania i osoby te nadal podejmują ryzykowną aktywność seksualną. Istnieje zjawisko bug chasing (szukanie partnerów seksualnych żyjących z HIV w celu uprawiania ryzykownego seksu – red. przyp.). Z moich obserwacji i pracy szacuję, że w Warszawie ok. 8 tys. osób prawdopodobnie nie wie, że ma HIV.

W 1991 r. Magic Johnson ujawnił publicznie, że ma HIV. Kiedy w Polsce doczekamy się takich publicznych hivowych coming outów?

Myślę, że w Polsce długo jeszcze będziemy mieć problem z publicznym c.o. osób HIV plus. Pracujemy obecnie nad publikacją na temat znanych osób żyjących z HIV i nie znalazło się tam żadne polskie nazwisko. Znam osobiście 3 takie osoby. Nieujawnianie ich statusu serologicznego jest ich wyborem. Jestem przeciwnikiem upuszczania sobie krwi przez osoby żyjące z HIV/AIDS na rzecz sprawy, bo stygmatyzacja w Polsce jest zbyt wielka. Wynika oczywiście z niewiedzy. Mamy teraz zajęcia w szkołach i okazuje się, że to młode, wydawałoby się otwarte pokolenie, też ma ogromne braki - pojawiają się pomysły, że HIV jest przenoszone przez komary albo że można się zakazić w publicznej toalecie. Ręce opadają.

Ale to jest zamknięte koło. Nieujawnianie się nie pozwala przełamać stereotypów i stygmatyzacji.

Zgadzam się. Takie publiczne coming outy na pewno pomogły by sprawie.

Rozmawiała: Magdalena Pocheć


________________________________________
Wywiad ukazał się w 22. numerze wydawanego przez KPH magazynu „Replika”. Pismo dostępne jest za darmo w klubach gej&les na terenie całej polski oraz w prenumeracie.

Prenumerata (6 numerów) kosztuje tylko 48 zł. Co dwa miesiące otrzymasz „Replikę” prosto do domu. Wpłat na prenumeratę należy dokonywać na: Kampania Przeciw Homofobii, numer konta: 35 2130 0004 2001 0344 2274 0001, z dopiskiem: Replika - prenumerata (darowizna) oraz podaniem dokładnego adresu do przesyłania magazynu.

O zawartości najnowszego numeru można przeczytać: http://gejowo.pl/index.php?pid=3&n_id=10471

Aby w dowolnym miejscu przeczytać naszego najnowszego newsa na wyświetlaczu swojego telefonu komórkowego, wyślij SMS o treści GNEWS na numer 71955 (koszt 1,22zł z VAT)

Chcesz być na bieżąco? Zaprenumeruj otrzymywanie nowych newsów przez SMS wysyłając na numer 79955 73955 SMS o treści GNEWS. Promocyjny abonament w cenie tylko 10,98 zł 3,66 zł (z VAT) obejmuje aż 30 kolejnych wiadomości (SMS'y wysyłane są w godz. 8-22).
KOMENTARZE (38)
1 2 3 »»
  Gwiazda16lat - 2010-09-22 22:35:55
Kochani z mojego gwiazdorskiego punktu zyje sie chwila raz sie staje na bambusowych deskach estrady a raz na zwyklych starych smierdzacych dechachKochani z mojego gwiazdorskiego punktu zyje sie chwila raz sie staje na bambusowych deskach estrady a raz na zwyklych starych smierdzacych dechachKochani z mojego gwiazdorskiego punktu zyje sie chwila raz sie staje na bambusowych deskach estrady a raz na zwyklych starych smierdzacych dechach. Tak samo z sexem ja osobiscie za duzo czasu nie mam na ta rozrywke bo koncerty i wgl popularnosci trzeba poswiecic duzo czasu. Ale w sexie liczy sie chwila. Kto w zajebiscie podniecajacych igraszkach mysli o gumie? Kazdy mysli jak tu obciagnac kutasa zeby byl przyplyw witaminy f czyli sperma.
  neho - 2010-01-13 12:22:48
http://www.myvideo.de/watch/3825326/Positive
  niedzwiadek - 2010-01-03 23:45:24
Jak ja dawno nie widziałem Stomila. Pozdrowionka
  Artur - 2009-12-27 11:06:15
Wg mnie pojecie bezpieczny sex nie istnieje. Jedni mają wiecej drudzy mniej szcześcia.

Dobrych kilka lat temu łaziłem po gejowskich saunach, lubiłem tamten klimat ciepła, luzu, nieskrepowania. Uprawiałem sex może z 10mia facetami w zyciu, porownujac sie do kumpli jest to niewielu ale nie o to chodzi. W saunach ograniczałem sie tylko do robotek recznych i oralu, z kilkoma parnerami uprawialem 'glebszy' sex ale zawsze z guma (jestem aktywny), nigdy nie brałem do buzi, to mi obciagano.

Po kilku latach zaczely sie pierwsze problemy ze zdrowiem: stawy, problemy skorne, jakies zespoly..., trafilem tez do szpitala. Zrobilem setki badan i nic. W koncu lekarz polecil test na HIV. Panicznie sie go balem, wiedzalem ze mam objawy pasujace (odwiedzone fora utwierdzily mnie tylko w tym przekonaniu). Jakie bylo moje zdziwienie kiedy zobaczylem minus! Powtorzylem jeszcze to badanie kilka razy w odpowiednim odstepie czasu. Jest ok. Okazalo sie ze najprawdopodobniej w saunach zlapalem w pakiecie: chlamydie, mykoplazmy, ureaplazmy jakies wirusy w tym opryszczki.

Wbrew pozorom te bakterie są bardzo niebezpieczne, czesto nie wiemy ze je mamy, nie wyleczone wczesniej przenoszą się na caly organizm. Efekt byl taki ze przez ponad rok zazywalem tony antybiotykow wg leczenia niestandardowego, koszt leczenia wyniosl 1000 PLN miesiecznie, zanim doszlo do prawidlowej diagnozy uplynelo mnostwo czasu. MIalem okazje zobaczyc jak tojest lykac szklanke prochow dziennie i siedziec caly czas na kiblu, ciagle leczyc sie z grzybicy, bolacych nerek, watroby...

Teraz może i nawet ciesze się, że los tak mnie doswiadczyl. Zaczynalem niewinne w saunach, niby ostrożnie ale każdy tak zaczyna, pewnie z czasem brnąłbym dalej i dalej po nowe doznania, bardziej ryzykowne kontakty, wiecej partnerow, ostrzejszy sex...

Trafilem kiedys na lekarza, ktory robil badania nt. zarażen HIV wsrod mlodych ludzi. Twierdzil ze sex oralny bez gumy, bez wytrysku w usta jest wysoce ryzykowny. Zdecydowana wiekszość jego pacjętów twierdzi, ze zawsze uprawiala sex z gumą.


  luk24 - 2009-12-21 02:46:13
Witam teraz trochę realizmu wygląda to tak, jest weekendowy wieczór idziemy na imprezę dobrze się bawimy pijemy pijemy aż wiadomo do jakiego stanu się doprowadzimy nabieramy ochoty na sex idziemy do dark room np:
uprawiamy szalony sex po chwili kończymy super zabawę finałem po jakimś czasie idziemy do lekarza robimy sobie badania na nosicielstwo i się dowiadujemy ze jesteśmy zakażeni wirusem HIV ale oczywiście na własne żądanie ludzie sami sobie krzywdę robią czy człowiek w stanie upojenia arko cholowego myśli realnie wydaje mi się że nie. Taki człowiek nie ma pojęcia ze może się nabawić tego bo jeśli jest pijany to nie myśli o swoim bezpieczeństwie tylko jak się dobrze zabawić.
Dark room to miejsce gdzie zarazków nie brakuje na każdym kroku.
Pierwsza krok do ograniczenia zachorowań to pozamykać wszystkie dark roomy w lokalach.

Sam widziałem co się dzieje w takich miejscach kopara opada szkoda gadać na ten temat.

Reasumując 20 minut zabawy w dar roomie może kosztować cię zdrowie którego już nigdy nie odzyskasz.
Oczywiście nie licząc osób które zarazisz po drodze za nim udasz się do lekarza o ile woglę do niego pójdziesz

Ps pzodro dla wszystkich plusów.
  W - 2009-12-30 23:33:49
pijemy, idziemy do darkroomu ?

Dlaczego piszesz w liczbie mnogiej?
Nie wszyscy tak robię jak Ty
  fisher - 2009-12-17 10:32:12
Najważniejszym i najtrudniejszym problemem gejów nie są dzisiaj związki partnerskie, tolerancja społeczeństwa, jest nim HIV. Coraz więcej gejów nie traktuje już HIV jako zagrożenia, pojawiają się osoby, które świadomie zarażają innych bądź nawet takie, które chcą być zarażone. To o tym powinno się mówić w tzw. "środowisku", to tym panowie Biedroń, Niemiec, Adler i inni powinni się zająć w pierwszej kolejności - uświadamianiem, że HIV jest ogromnym zagrożeniem, że trzeba się badać i że po każdym ryzykownym zachowaniu powinniśmy sibie traktować jak osoby seropozytywne. Niestety, teraz promuje się głównie seksualne wyzwolenie, walczy z "nietolerancją", ale to tylko dlatego, że to tematy łatwiejsze, zastępcze, HIV - oto prawdziwe wyzwanie.
  Paweł - 2009-12-12 23:22:34
W wywiadzie Robert wspomniał, że szacunkowo w Warszawie może żyć ok. 8 tys. osób nie wiedzących o tym, że są nosicielami wirusa HIV. Wykonajmy pewne oszacowanie:

1. Liczba ludności w Warszawie: 1 700 000.
2. Procent osób uprawiających seks MM (nie jestem pewien ile % powinienem tutaj wpisać): 6
3. Ilość osób uprawiających seks MM: 6% z 1700 000 = 102000.
4. Szacunkowa liczba osób zarażonych (tylko nieświadomych): 8000.
5. Procent osób zarażonych uprawiających seks MM: 8000/102000 * 100 = 7,84%

Reasumując:
Prawie 8% wśród osób uprawiających seks MM może być zarażona. Sporo .
  olo - 2009-12-13 13:28:29
czyli jak dobrze rozumiem to co 12-ty gay ,tak? a jesli dołożymy jeszcze tych świadomych? to wynik sie zmieni... moze co 8-my ma hiv? Ja znam kilku z hiv puszczają sie na wszystkie strony Ciekwe kiedy osiagniemy kulminacyjny punkt. pomylsmy? Niech jeden z hiv da PREZENT zdrowemu raz w roku np: na gwiazdke. czyli ilu rocznie nam przybedzie HIV-owców? Nie sadze bysmy sie szybciej rodzili jak zarazali
Ale reasumujac:
Jreszcze duzo wody upłynie zeby CIOTKI wskoczą o poziom wyzej od blądynek
Ale z drugiej strony kara musi byc :
  max - 2009-12-16 17:43:12
No tak, zawsze się zastanawiam, skad biora sie tacy idioci, ktorzy swiadomie robia wszystko by sie zarazic, wlacznie z dawaniem ogloszenia ze przyjma HIV-a. To chyba jednak przypadki psychiatryczne. I jedno, chocby byl nie wiem jak madry,przystojny,kochany, wierny (tak mowil), ustawiony dobrze ,kulturalny i odpowiedzialny- NIGDY!!- nie ufaj i zawsze sie zabezpieczaj. Nistety geje sa bardzo egoistyczni. Moj chodzacy , swiety ideal tez zlapal. Ale to juz historia, dobrze ze nie moja. :/
  Martin76 - 2009-12-10 00:47:12
Ale wy tu głupoty wypisujecie że aż strach czytać normalnie. Żyję z HIV, którym zakaził mnie partner, którego kiedyś bardzo kochałem i bardzo mu ufałem. To, że się puszczał na prawo i lewo podczas, gdy ja pracowałem na niego, pozostawiam jego sumieniu. Ale ja nie o tym.

Czy wam sie wydaje, że każdy zakażony HIV zakaził się na własne życzenie. Czy to, że ktoś jest zakażony oznacza, że puszczał się po dark roomach i uprawiał sex z kim popadnie?? Wyprasza sobie takie porównania. Poza tym skoro tak doskonale jesteście zorientowani jak to się robi to przecież chyba sami w tym uczestniczycie.

Wiele osób żyjących z HIV zakaziła się nie ze swojej winy. Może o moich dwóch kolegach, którzy zostali pokłuci przez narkomanów na dworcu w Katowicach podczas służby też napiszecie, że mają HIV na własne życzenie??

Tak, to prawda, w tym środowisku liczy się tyko sex i kasa. To prawda, że wielu ludzi zakaża się HIV całkiem świadomie. Ale czy daje wam to jakiekolwiek prawo do wrzucania wszystkich do jednego wora??

Od dwóch lat próbuję znaleźć sobie partnera - normalnego, który by mnie pokochał, zaakceptował, rozumiał i przede wszystkim nie zdradzał. Niestety mam z tym ogromny problem bo każdy tu kłamie jak tylko może, byle tylko zabawić się czyimś kosztem. I nie ważne czy przy okazji załapie HIV czy też nie. Ważne, że gnoja ktoś utrzymuje przez parę miesięcy. Potem jeszcze ukradnie parę rzeczy albo kasę i tyle go widać.

Natomiast sami nosiciele nie ujawniają się bo gdyby to zrobili to spotkało by ich pewnie to samo co mnie. W sumie nie dziwię się, żyć w tak pop.....lonym społeczeństwie.
  norb - 2009-12-10 12:57:30
Witaj Martin, to strasznie przykre, co napisałeś. Bardzo mnie to poruszyło. Mam nadzieję, że znajdziesz jednak osobę, która Cię szczerze pokocha i którą Ty będziesz mógł obdarzyć zaufaniem. I życzę Ci dużo zdrowia i siły do życia. Mam partnera, któremu ufam, choć raz już mnie zdradził, i chyba dlatego wiem, o czym piszesz. Też bałem się, że może zostałem zarażony HIV przez najbliższą osobę. Na szczęście, nadal jesteśmy "minusami". Długo patrzyłem na wszystkich zakażonych HIV jak na puszczalskich, ale wiem już, że to nieprawda, bo wielu zakaziło się tak jak Ty. Mam nadzieję, że znajdą lekarstwo na tą chorobę i znowu będziesz mógł się cieszyć pełnią życia.

Co do "środowiska" (choć ja sam nie lubię tego określenia, jakby to było jakieś zoo...), to jeśli jest tak, jak piszesz, to wstyd mi, że jestem gejem, bo nie chciałbym mieć coś wspólnego z osobami, które tak podle Cię wykorzystały. Trzymaj się!
  blog.gejowski.pl - 2009-12-10 13:55:04
Zaraz zaraz. Masz - sądząc po nicku - trochę po trzydziestce. To oznacza, że Twoje świadome życie rozpoczęło się dokładnie wtedy, gdy mur Jaruzelskiego, który uchronił Polaków przed epidemią w latach 80/90, padł. W czasie, gdy na każdym kroku słyszałeś o HIV, AIDS. W czasie gdy środowisko zostało silnie zindoktrynowane nakazem stosowania prezerwatyw. Ostrzegano już wtedy, że większość zakażeń pozanarkotycznych ma swoje źródło w niewiernym "stałym" partnerze. Ergo: z mężami także używamy prezerwatyw. I mam wrażenie, że to by wystarczyło.

Chylę głowę z szacunkiem przed Tobą jako wymierającym gatunkiem wiernego geja, ale przynależność do tej grupy nie zwalnia od myślenia. Szczególnie jeśli lubi się ładnych chłopaków, którzy siłą rzeczy nie powinni być traktowani jako święte Teresy. Ja lubię. I każdego ze swoich partnerów (zwykle co najmniej dwuletnich) traktuję jakby byli nieświadomymi nosicielami HIV. Tylko tyle i aż tyle.
  Martin76 - 2009-12-10 22:33:34
Koleś, skoro mnie nie znasz to nie wypisuj bzdur, OK. Skoro Ty ze swoim partnerem, zakładając, że żyjesz z nim te dwa lata, co w dalszej części Twojego wypracowania jakoś nie znajduje potwierdzenia, używasz gumek, to mu bardzo współczuję. Może też dlatego Twoje związki trwają z reguły tylko dwa lata. Ja natomiast kogoś kochałem, komuś ufałem (nie wiem czy w ogóle wiesz co znaczy zaufanie) no ale szkoda, że tylko ja.... Dalej nie myślę z Tobą dyskutować, bo po co... i tak się nie dogadamy.
  janek007 - 2009-12-14 23:20:11
Popieram blog.gejowski.pl Rozwiązanie jest bardzo proste: prezerwatywa w seksie analnym nawet z 2, 3, 4 czy 5-letnim stałym partnerem i od razu byłoby mniej tych "niewinnych" zakażeń. Trzeba myśleć! Co do seksu oralnego to sprawa do dyskusji, bo ryzyko jest zdecydowanie mniejsze, ale nie zerowe. Odbywanie stosunków analnych bez zabezpieczenia, niezależnie czy jako strona bierna czy aktywna, jest świadomym narażaniem się na HIV. Dane epidemiologiczne są złe, w szczególności w gej-centrali tzn. w Warszawie. Być może powszechne rezygnowanie z gumy jest kręcące właśnie w związku z tym zagrożeniem, bug chasing, więcej adrenaliny... przerażające.
Ilość komentarzy: 38
1 2 3 »»
Dodaj nowy komentarz
Twoje imię:

E-mail:

Treść:

Pogrubienie tekstu Kursywa Podkreślenie
Grafika:
Wpisz w okienko wygenerowaną liczbę:



Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy umieszczanych przez zarejestrowanych użytkowników oraz zastrzega sobie prawo do usunięcia komentarzy sprzecznych z ideą portalu, działających na jego szkodę, niezgodnych z prawem oraz wulgarnych.

Nadużywanie swobody wypowiedzi oferowanej zarejestrowanym użytkownikom może doprowadzić do nałożenia na konto bana na komentarze lub jego usunięcia.


W przypadku problemów z działaniem formularza, upewnij się czy w Twojej przeglądarce włączony jest JavaScript. Wszelkie błędy w działaniu należy, wraz z opisem oraz nazwą i wersją przeglądarki, zgłaszać webmasterowi.
Free porn Movies, HD porn tube gratis porno And German porn movies HD videos. Best deuporno Videos and High Quailty Porn porn videos All Locations Supported. And German sex videos porn Fuck movies sex porn, You porn videos porn videos, Sex Videos free porn videos, i like porn videos porn Und Beste porno filme feuchte sex , germany videos frei sex , neu german porns neu pornos
RSS     RSS Top 10 OKmarket Zarabiaj z nami... Reklama Kontakt
Dzisiaj urodziny ma:
» Daro3036 » LookingFor18 » maciek1992 » vadir

            Gej randki                                    

© 1997-2009 · Portal gejowo.pl · Twój portal Gej & Les